זה לא אנחנו, זה המחקרים: שימוש במערכת גביה אוטומטית מייעל את הגביה ב 300%

תובנות לגבי אובדן פרודוקטיביות אצל ארגונים המסתמכים על ניהול ידני בתהליך הגביה מלקוחות

עסקים המתקשים לגבות במהירות תשלומים מלקוחות/חייבים, מאמינים לעתים קרובות שקושי זה נובע ממחסור בעובדים המתמקדים בגביית חשבוניות. הנה החדשות הטובות: גם מחלקות הכספים הסובלות ממחסור בכ״א יכולות להיות יעילות יותר בצורה משמעותית; הן רק זקוקות לכלים הנכונים. חשוב על כך, האם עובדים אחרים בחברה שלך היו יכולים להיות כה יעילים ללא CRM, ERP, או מערכות עסקיות אחרות בהם הם משתמשים? בשום אופן לא! על ידי החלפת תהליכים ידניים לניהול אשראי וגביה מלקוחות במערכת אוטומטית לניהול הגביה  נציגי הגביה שלך יכולים לשפר באופן משמעותי את היעילות שלהם, להפחית מחיקת חובות אבודים (Bad Debts), להגדיל את תזרים המזומנים (Cash Flow), ובסופו של דבר לשפר את השורה התחתונה. מחקר של The American Collectors Association מדגים עד כמה יעיל יותר יכול להיות צוות הגביה בעזרת מערכת אוטומטית לניהול הגביה:

מספר הממוצע של שיחות שמבצע נציג גביה מדי שעה:

  • מערכת ידנית: 13.5
  • מערכת ממוחשבת: 17.5 (שיפור של 29% בהשוואה לתהליך הידני)

מספר הממוצע של חשבונות פעילים בהם מטפל נציג הגביה:

  • מערכת ידנית: 780
  • מערכת ממוחשבת: 1,713 (שיפור של 119% בהשוואה לתהליך הידני)

מספר ממוצע לשעה של הבטחה לתשלום (promise to pay):

  • מערכת ידנית: 6.4
  • מערכת ממוחשבת: 10.5 (שיפור של 64% בהשוואה לתהליך הידני)

מספר ממוצע של בעלי חוב לנציג גביה בכל שעה:

  • מערכת ידנית: 6
  • מערכת ממוחשבת: 8.5 (שיפור של 41ֿ% בהשוואה לתהליך הידני)

למה יש הבדל כה קיצוני ברמות התפוקה? דו"ח של Paystream Advisors בארה"ב (ארגון המתמחה במחקר וייעוץ המוקדש בהקטנת הסיכונים העסקיים באמצעות טכנולוגיות חדשות, והפך לאחד הגורמים המובילים כמקור ידע למומחים לניהול גביה)  משנת 2013 מסביר כי מחשוב מאפשר לנציגי גביה להקדיש את זמנם בדרך יעילה יותר (ראה תרשים למטה).

הגברת יעילות הגביה

נציגי גביה המשתמשים בכלים ממוחשבים יכולים להקצות מחדש את זמנם, שהוקדש קודם לכן למטלות משרדיות, ולמקד אותו כעת בתקשורת עם לקוחות, יישוב מחלוקות, ומשימות אחרות קריטיות יותר שיובילו לגביה מהירה יותר של חשבוניות. לדוגמא:

  • נציגי גביה המשתמשים בתהליכים ידניים מקדישים רק 20% מזמנם בבקשת תשלום מלקוחות, נציגי גביה המשתמשים במערכת ממוחשבת לניהול חייבים מקדישים 60% מזמנם בבקשת תשלום מלקוחות.
  • נציגי גביה המשתמשים בתהליכים ידניים מבלים 15% מזמנם בתיעדוף משימות היומיום שלהם לעומת 6% עבור נציגי גביה המשתמשים במערכת ממוחשבת לניהול גביה מלקוחות, כך ש- 8% מזמנם יכול להיות מוקדש לדברים מועילים יותר.

מדדים אלה מצביעים על הזדמנות משמעותית שיש לחברות מסוגים וגדלים שונים להעצים את מחלקת הכספים שלהם בצרוף הכלים שהיא צריכה, כדי לשפר את הרווחיות ולהאיץ את תזרים המזומנים תוך שמירה על עלויות כוח אדם למינימום. Paystream Advisors גם מצא כי לחברות שמחשבו את ניהול הגביה יש הישגים כגון:

  • ירידה של 20 אחוזים ב- DSO (ממוצע ימי אשראי לקוחות)
  • ירידה של 25 אחוזים בתקבולים שזמן פירעונם עבר
  • ירידה של 25 אחוזים בהפרשה לחובות מסופקים (Bad זה לא אנDebts)
  • ירידה בתקופת ROI* (החזר על ההשקעה) למספר חודשים

.

להסבר רחב יותר בנושא בחירת מערכות ניהול הגביה והתאמתם לצורכי הארגון וצורכי השעה, צוות המומחים של Anytime Collect Israel ישמח לייעץ לך.

לתאום הצגת המערכת לחץ כאן

 

הוספת תגובה